1ste week in kiwiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heleen & Stijn - WaarBenJij.nu 1ste week in kiwiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heleen & Stijn - WaarBenJij.nu

1ste week in kiwiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Heleen & Stijn

12 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

1ste week in Kiwiland!!!
1 febr 2010
Het downtown centre van Auckland wat verkend en rondgeslenterd door de botanische tuin en de straten. Daarna een kort maar blits bezoek aan het Auckland museum. Zeer mooi en groot museum dat heel veel kunst uit de Stille Zuidzee bevat. Spijtig genoeg hadden we maar een uurtje en dat was echt wel te weinig. ’ s Avonds lekker gaan eten in Ponsby Road; de hippe buurt in Auckland. Daarna was het jetlaggewijs tijd voor een dikke dodo.
2 febr 2010
Vandaag was het een koop- en regeldag. Eerst zijn we onze auto gaan ophalen. Een witte Sunny Nissan en een heel cool bakske om mee rond te cruisen. Daarna richting West-Coast gereden, het niet-toeristische gedeelte van de noordkust. De uitzichten hier zijn prachtig…enorm groen en heel heuvelachtig. Alleen hebben we ons serieus mispakt aan de wegen in Nieuw-Zeeland. Om te beginnen is de maximumsnelheid in dit land 100 km/h (wat op zich al niet veel is); ten tweede zijn de wegen naar het noorden zeer heuvelachtig; ten derde is er enkel een tweebaansvak zonder middenberm wat bij ons zou neerkomen op een secundaire baan (en rij daar maar eens 100km/h als je de banen niet kent en het heel bergachtig is); en tenslotte moet je hier ook links rijden….en dat blijkt niet zo evident te zijn heb ik mij laten vertellen door mijn wederhelft. In elk geval was het panorama tijdens de tocht zeer mooi en kwamen we na heuvelachtig landschap uiteindelijk in een NP terecht waar je constant door de jungle rijdt…ook dat is NZ!!! We zijn dus een aantal uurtjes later dan verwacht gearriveerd in het dorpje (Omapere) waar we de ferry moesten nemen en hebben die bijgevolg grandioos gemist. Daardoor hebben we ad extremis nog een ander hostel gezocht en gelukkig ook gevonden. En wel een heel leuk met uitzicht op het meer en de Hokianga Harbour met zijn immense zandheuvels in de zee.
3-4-5 febr 2010
Vandaag richting NP (Waipoua Kauri Forest)gereden. Daar hebben we de oudste boom van NZ gezien. Het was niet per se de hoogste boom die ik gezien heb in mijn leven maar zeker wel de dikste. Een kauriboom dus die 2000 jaar oud is en die de majestueuze naam Tane Mahuta draagt. Na een fikse wandeling door het bos kwamen we bij een lookout terecht. Daar had je een fantastisch uitzicht over het dense en immens groene bos. Overweldigend mooi!! Daarna hebben we fish&chips gegeten aan de haven. DE specialiteit in NZ, althans dat hebben we ons laten vertellen door twee kiwis!! ’s Avonds zijn we verder getrokken naar de Oostkust. In Whangaroa Harbour hebben we ons een fantastisch hostelletje gezocht (Kahoe Farms)! Een gezellig hostelletje in landelijke stijl met prachtige uitzichten…hier hebben we twee dagen genoten van de rust!
6-7 febr 2010
Vandaag zijn we richting Rotorua gereden. Dat is een vulkanisch plateau dat je al riekt voordat je er nog maar bent. De hele tijd ben je hier omringd door een rotte eiergeur dat geproduceerd wordt door een gas, watersulfide dat vrijkomt uit de vulkanische grond…jammie!! Hier hebben we voor het eerst ons kampeergerief te voorschijn gehaald. Op de camping hebben we voor het eerst een camping genomen en rara wat je daar tegenkomt….inderdaad vervelende HOLLANDERS!!
De volgende dag hebben we het Wai-O-Tapu NP bezocht. De ingang was 30 dollar per persoon en op de koop toe werd je dan naar een soort arena geleid waar iemand wat detergent (weliswaar biologisch afbreekbaar) in de geiser kegelt waardoor die tot 3-5 meter hoog begint te stomen. Ongelooflijk toeristisch maar wel spectaculair! Daarna de rest van het park bezocht en dat was wel heel indrukwekkend. We hebben een drietal uur door het park gewandeld waar je constant kraterpoelen met zeer gifgroene- en appelblauwzeegroen-kleurige meren ziet, modderpoelen, fumarolen en oude kraters met zwavel- en/of ijzerneerslag. Daarna naar Lake Taupo gereden en ons een rustige camping gezocht. Later op de dag nog naar de Huka Falls geweest; de grootste (maar vooral de langste en breedste : 20 m) waterval van NZ.
8-9 febr 2010
Vanochtend vroeg opgestaan om naar het Tongariro NP te gaan. Daar zouden we de hoogste vulkaan van NZ kunnen zien (2900 meter). Het was echter behoorlijk bewolkt en winderig waardoor deze vulkaan en ook zijn kleine broertjes en zusjes vulkanen de hele tijd in de wolken vertoefden. Af en toe zag je een flank of een glimp en daar hebben we het tijdens onze 5 uur durende wandeling mee moeten doen. Maar teleurgesteld waren we niet! De wandeling die ons door loofbossen, kolkende watervallen, rivieren en beekjes, en stug en dor vulkanisch landschap bracht was ronduit fantastisch! Als extra beloning voor onze zware tocht kregen we dan ook nog een donkerblauw kratermeer te zien…een zalige wandeldag!!!
10 febr 2010
Vandaag naar Wellington gereden…de hoofdstad van NZ. Een stad die op en tussen groene heuvels aan de zee ligt. Heel mooi en gezellig. Onze tocht op het Noordeiland zit erop en de volgende dag hebben we de ferry genomen om het Zuideiland te verkennen.
11-12 febr 2010
De tocht met de ferry was ronduit spectaculair! Constant varen over helder groen-blauw water tussen groene heuvels met mist (Marlborough Sounds). Eens op het vasteland hebben we onze tocht verder gezet richting Nelson. Een gezellig stadje aan de kust en de uitvalsbasis voor het Abel Tasman NP. Dat park gaan we de komende dagen verkennen!
Meer nieuws en ervaringen volgen later…
Veel liefs en hou jullie goed allemaal!
Xxx
Heleen en Stijn

• 12 Februari 2010 - 10:36

Sarah Cauwenbergh:

Heleentje! Super, echt, geniet er van. Ik wil OOK! Hou ons maar op de hoogte van jullie avonturen. Het ziet er prachtig uit. Groetjes uit La Suisse (waar je -itt bij jullie - best niet in sandalen rondloopt momenteel).

Sarah

• 12 Februari 2010 - 12:15

Manu:

Heleen en Stijn!

Wat geniet ik nu al van jullie verhaal! En dat is nog maar het begin! Ik zit op mijn werk nu wel weg te kwijnen! En ge zult nog zoveel zien en meemaken! ik kijk al uit hoe het verder gaat... Stijn ge kunt super boeiend schrijven, chapeau! allé stel het nog supergoed, leef je uit!

• 12 Februari 2010 - 13:05

Arne:

Hows it goin mate?

Deze vervelende Hollander(haha) geniet van jullie verhaal en foto's

De wegen zullen trouwens even klein en lastig blijven op het Zuidereiland. Maar het landschap ook even mooi!! We genieten mooi mee!!

• 12 Februari 2010 - 16:47

Elke:

Ziet er prima uit ginds!

Benieuwd naar jullie verdere avonturen,...

• 12 Februari 2010 - 22:52

zeg emanuel!!!
    de opstelletjes zijn wel van mijn hand he!
    De foto`s daarentegen zijn door stijn gemaakt!

• 12 Februari 2010 - 22:56

Heleen:

hi arne no offence mate!
    stijn heeft me verteld dat je bij de goeie hoort!
    :=)

• 13 Februari 2010 - 16:30

Manu:

HIHI Heleen,

ik dacht gewoon 'cool bakske' over diene nissan sunny, dat dat een typische stijnuitspraak was ;)

• 14 Februari 2010 - 16:46

Bompa Landen:

Al een heel traject afgelegd.
    Nog veel plezier

• 15 Februari 2010 - 18:27

Quinten:

Net op facebook me afvragend hoe het eigenlijk met Stijn zou zijn en hupla! Meneer trekt er op uit :) Geniet van de reis en hou ons op de hoogte!

Groetjes vanwege Noémi Samuel en Quinten

• 17 Februari 2010 - 08:53

Hi Emanuel!
    Inderdaad...die uitspraak komt van stijn!
    Grappig toch, hoe je elkaars taaltje oppikt door al een tijdje samen te zijn!
    :=)

• 17 Februari 2010 - 11:06

Wilfried:

hoe vallen de gouden stranden van Abel Tasman mee?
    Heb je al gekajakt tussen de zeeleeuwen?

• 17 Februari 2010 - 11:55

Jens:

ziet er een schitterende trip uit Stijn en Heleen! Laat de foto's maar komen!
    Alles goed hier in Londen, de lent begint stilaan aan te breken en de kinderen zijn een week bij de grootouders in Belgie dus we hebben wat rust! Jens

• 18 Februari 2010 - 14:22

Marijke D:

Dag Heleen en Stijn!

Ik ben blij om te lezen dat jullie het daar aan de andere kant van de wereld zeer goed stellen! Ik ben benieuwd naar jullie toekomstige verhalen!

Groetjes vanuit het bewolkte Vlaanderen ;-)

• 19 Februari 2010 - 14:04

Marc Orlans:

Het is niet dat ik jaloers ben, maar eigenlijk gewoon stik jaloers.
    De meeste van de plaatsen die jullie al bezocht bij de kiwi's hebben we ook aangedaan.
    Het ga je goed en geniet volop van het land van de Kiwi's.
    Als je nog tijd hebt moet je zeker de Doubtfull Sounds gaan bezoeken helemaal beneden op het zuidereiland. Gewoon de max.

Greetings from Belgium

• 01 Maart 2010 - 12:55

Evelyne Wirix:

Hey Heleen en Stijn,
    mijn studenten zitten hier voor mij hard op hun oefeningen te zweten en ik ben ondertussen eventjes jullie reisverslagen aan het lezen. De reis is nog maar net begonnen maar lijkt mij nu al onvergetelijk!!! Ondertussen is het weer in België gedraaid van koud naar winderig nat, dus geniet zeker van de zon die jullie daar krijgen. Geniet nog volop en tot binnenkort Groetjes van mij, Rik en Lennert die binnenkort de kiwi's van Nieuw-Zeeland voor de eerste keer zal proberen ;)

• 02 Maart 2010 - 12:01

Liesbeth M:

Enjoy zou ik zo zeggen!
    Geniet van elk moment en geniet ondertussen ook van elkaar!
    VEEL PLEZIER

• 08 Maart 2010 - 21:25

Koen Vanbrabant:

doeme doeme, jaloers dat ik ben!
    ziet en klinkt er allemaal dik in orde uit, houden zo en enjoy!
    wij zorgen wel dat stvv de playoffs haalt dus jullie kunnen met een gerust gemoed verder

• 09 Maart 2010 - 10:23

Sabine:

Nice pics! Remembering me on my travel time in Kiwiland a couple of year ago!
    Have fun and enjoy! Cheers, Sabine

• 09 Maart 2010 - 16:40

T.Krollie:

Zalig om al je verhalen te lezen!

zoentje
    T.Krollie

• 11 Maart 2010 - 16:12

Mama:

hunker naar nieuw reisverslag,dikke kus

• 02 Augustus 2010 - 21:01

Mama En Papa Koersel:

aan de verslagen en foto's is duidelijk te zien dat het daar OK is.
    Maar met de ander communicatie middelen (telefoon en emails )loopt het iets minder. En straks verjaart Heleen !!!! Hoe gaan we haar proficiat wensen? Wij zouden graag nog eens skypen!!! Gaat dat lukken?