Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Heleen & Stijn - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Heleen & Stijn - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen & Stijn

28 September 2010 | Singapore, Singapore

In Singapore aangekomen hebben we een leuk weerzien gehad met Stijn De Blauwe! Het was zalig om na 4 maanden van huis weg te zijn eindelijk eens een maatje van Gent terug te zien. We hebben veel bijgepraat, foto’s uitgewisseld en ons goed geamuseerd in Singapore city. Zo zijn we op een avond naar het casino geweest. Daar zie je hoeveel geld vele Aziaten (en vooral Chinezen) wel hebben. De inzetten waren telkens gigantisch hoog, en de gokverslaving droop van de mensen hun gezichten. Wij hebben enkel gekeken en wijselijk onze Singapore dollars op zak gehouden. Singapore is een ongelooflijk ontwikkelde westerse stad. We zijn nog niet in Shangai of Hong Kong geweest, maar dit is veruit de meest moderne stad die we al gezien hebben in ons leven. Geen enkele stad in de US kan qua luxe en welvaart aan dit tippen. En op economisch vlak blijft het maar groeien en groeien. Hier wordt je op een vrij directe manier geconfronteerd met de economische opmars van Azië. Azië, en meer bepaald China en ook wel Singapore hebben de wereld overgenomen. Het is duidelijk dat zij in de toekomst de globale economische agenda zullen bepalen, voor het geval ze dat nu al niet doen. Het leuke van Singapore is dat al die luxe en welvaart ook nog eens heel betaalbaar is. Naast de luxe en welvaart heb je ook nog heel veel cultuur in Singapore zoals Chinatown en Litlle India (waar wij gelogeerd hebben). Onze guesthouse lag vlak aan de grootste moskee in Singapore wat betekende dat we elke ochtend om 05h00 gewekt werden met het zingen van de gebeden door de plaatselijke moefti. Religie en cultuur zijn dus zeker niet verloren gegaan in deze gigantische welvaartstad. Je vindt er naast de meest luxueuze en decadente hoogbouw ook prachtige Chinese en Indische tempels en moskeeën. Natuurlijk woont niet iedereen in Singapore in een luxe loft op de 80ste verdieping. De meeste mensen wonen buiten het centrum in inspiratieloze flatgebouwen (zie foto). Singapore is voor iedereen: rijk en arm, jong en oud, hindo, moslim, boedhist en westerling, iedereen mag zijn geluk komen beproeven in deze groeiende wereldmetropool. Na een paar dagen ondergedompeld te zijn in westerse decadentie, laten we Singapore achter ons voor de volgende stap in ons avontuur. Indonesia, here we come!!

• 28 September 2010 - 14:13

Germaine Bolain(bsh):

Hey, blij dat ik van jullie nog iets hoor.
    En ik word steeds jaloerser dt ik in mijne jong tijd zoiets als jullie niet kon doen. Nog veel reisgenot en voorzichtig hé , groetjes Germaine

• 29 September 2010 - 19:27

Stijn Db:

Dat hebben jullie heel mooi geschreven.

Verslag uit: Singapore, Singapore

Kuala Lumpur

29 September 2010

Indonesië
Heleen & Stijn

Na maanden de wereld te verkennen in al zijn vormen, geuren en kleuren is het tijd om terug naar Belgie te keren! Het was een unieke belevenis! De herinneringen en ervaringen die we hebben opgedaan zullen ons bijblijven en ons helpen nieuwe richtingen te zoeken! Op naar Belgie! Op naar volgende avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2010